חברות הייטק רבות מאמצות מודל תחבורה שיתופית ומצמצמות את פליטת הפחמן

בשנים האחרונות ניתן לראות כיצד חברות הייטק רבות מאמצות מדיניות ירוקה. הדבר מתבטא באופן בו הן מציבות מיכלי מחזור רבים במתחם ובמשרדי העובדים, משקיעים ביוזמות ידידותיות לסביבה, משתמשים בחומרי גלם ממוחזרים בתהליכי הייצור השונים, חלקם אפילו מוותרים על הניירת במשרד.

המהפכה האקולוגית הגיעה לתחומים רבים שמרכיבים את שגרת העבודה, ובהתאם לזאת גם למערך ההסעות של אותן חברות: בשנה וחצי האחרונות נראה כי יותר ויותר חברות מכוננות מדיניות של הסעות עובדים, כדי להפחית את פליטות הפחמן לאטמוספירה ולאפשר לעובדים להגיע ביעילות למקום העבודה.

המהפכה חלחלה אל מערך התחבורה בהייטק

חברות הייטק רבות נוהגות לספק לעובדים רכב חברה שאיתו יוכלו להתנייד בחופשיות במסגרת התפקיד. אך מפאת מיקומן – אזורי תעשייה גועשים ורועשים, צפופים ומזהמים בקצה העיר, העובדים לא באמת נהנים מהיתרונות של רכב החברה שכן במרבית הזמן הם מבלים איתו בפקקים איומים שיוצרים זיהום אוויר מאסיבי.

עם זאת, ניתן לראות מגמה שבה חברות הייטק יוצאות מגבולות תל אביב אל שאר חלקי הארץ, הן מתרחבות, גדלות, מקימות מרכזים בערים נוספות, כך שהעובדים זקוקים לאמצעי תחבורה כדי להגיע ליעדם, במיוחד אם הם גרים במרחק יחסי.

המעבר לפתרונות אנרגיה ירוקה נתן את אותותיו במחלקות ההיסעים של הארגונים השונים, שכן עולם התחבורה הוא מהמזהמים ביותר. לפיכך, היו ארגונים שפעלו להפחתת השימוש ברכב הפרטי באופן גורף.

כחלק מהמדיניות הירוקה שחברות רבות כדוגמת וויקס, אפל או גוגל מקדמות, הן צמצמו את כמות החניונים שלהן בצורה ניכרת – כך שלא הספיקו לכמויות העובדים הגדולות שפוקדות את הקמפוסים של החברה מדי יום בפועל. במקום, חברות אלו עודדו את העובדים להגיע באמצעים אחרים, ידידותיים יותר לסביבה – קורקינט חשמלי או אופניים.

לצד זה, חברות הייטק רבות אימצו את מודל הסעות העובדים –  חלקן שולחות אוטובוסים של חברות טיולים שיאספו את העובדים מהבית, חלקן מספקות לעובדים רכב לסידורים ועניינים דחופים בלבד, ולעומתן היו לא מעט חברות שהחליטו שלא לוותר על הרכב הפרטי ועל השימוש בו בתדירות יום-יומית, כי גם אותו אפשר להפוך לשיתופי, אקולוגי.

רכב חברה בגרסה ירוקה

עובדים בחברות הייטק יכולים להמשיך להנות מהרכב הפרטי רק בצורה חכמה, ידידותית לסביבה, בעזרת מערכת האופטימיזציה של RYDE, לצמצם את פליטת גזי החממה ב-5,500 טון בשנה, וכך להשפיע בצורה ניכרת על איכות חיים של רבים, באופן שיהדהד לדורות הבאים.

מערכת אופטימיזציה להסעות עובדים מקדמת נהיגה ירוקה באופן בו היא מאפשרת לתכנן מסלולי נסיעה שיספקו נתיב מילוט מעומסי התנועה הכבדים של שעות הבוקר, אחר הצהריים או אלו שנובעים מעצם המיקום של הארגון והתשתיות בקרבתו. באופן הזה, הרכב לא יעמוד בצורה סטטית בכביש אלא שהוא יהיה בתנועה, דינמי, וככל שהוא יגיע מהר יותר ליעדו באמצעות בחירת מסלול ייעודי מותאם אישית, הוא יפלוט פחות חומרים מזהמים לאוויר העולם.

מה גם שהמערכת מסייעת בהצעת פתרון לבעיית החניה בחברות הייטק גדולות. המחסור הניכר במקומות חניה בקמפוסים של חברות ההייטק, אילץ עובדים רבים לחפש אחר אלטרנטיבות, או לתור אחר חניונים מחוץ לתחומי החברה. באופן הזה, הם נסעו ברכב זמן רב יותר מהמתוכנן והמשיכו לזהם את האוויר, אך כאשר יש מדיניות תחבורה שיתופית בחברה – מגיעים פחות רכבים לקמפוס, הם פולטים פחות גזים מזהמים ונהנים מיותר מקומות חניה פנויים.

כמו כן, כאשר מספר עובדים בעלי מכנה משותף חולקים כלי רכב ביחד בדרך ליעד, הם מפחיתים בצורה משמעותית את כמות המכוניות בכבישים, במקום שיהיה רכב לאדם, ניתן לאכלס ברכבים הללו עד 70% מהתפוסה המקסימלית ולצמצם את מספרן הכולל של המכוניות על הכבישים בטווח הרחוק, ואיתן את כמויות גזי החממה שהן פולטות בעודן בדרכים.

כ-200 חברות וארגונים גדולים ומשפיעים בארץ, וביניהם טבע, תנובה, אלביט כבר גילו את הקסם של התחבורה השיתופית, והיד עוד נטויה, מאחר ומדובר בטרנד של ממש, מגמה שהולכת ומתפתחת, צוברת תאוצה ומחלחלת לחברות רבות נוספות שמבינות שאפשר לשמור על איכות הסביבה ולספק לעובדים חווית נסיעה אינטראקטיבית ונעימה בעת ובעונה אחת.

אהבתם את הכתבה? נשמח שתשתפו

LinkdIn