תחבורה חכמה חוסכת לחברות ההייטק בעלויות הפעלת המערך

חברות הייטק מחפשות כל הזמן אפיקים חדשים להתפתח בהם: להשיק מוצרים חדשים כדי להגיע לקהלים נוספים, לקדם שינוי במדיניות החברה, כמו למשל אורח חיים בריא, הכולל הכנסת תפריט חדש לעובדים בארוחות הצהריים ואירועי חברה או להתרחב – להקים קמפוסים נוספים שיאכלסו את כמויות העובדים החדשים שמגיעים למלא תקנים חדשים או להגדיל את הצוותים הקיימים. כל אלו דורשים משאבים להגשמתם, ובראשם, כסף. וברגע שהן משכללות את מערך ההיסעים הקיים, חברות ההייטק חוסכות בטווח הרחוק סכומים מכובדים, שניתן לנתב לצמיחה והתחדשות. 

עלויות מערך ההיסעים – במה זה מתבטא

מערך ההיסעים הוא אלמנט חשוב בחברות וארגונים מאחר והוא מאפשר לעובדים תנאי העסקה מיטביים – רכב חברה שבו הם יוכלו לנוע בחופשיות, אך במדינה כמו שלנו שעומסי תנועה הם עניין שבשגרה, הפרמטרים הקשורים בו דורשים השקעה מתמדת, שמתבטאת בכינוס משאבים ותקציבים: רכישת הרכבים, הדלק, הטיפולים, הטסט, ביטוח הרכב. 

וכמובן, נושא החניות – היחס הלא מאוזן בין מקומות חניה נתונים לכמויות הרכבים של הארגון בפועל. מה שמאלץ את החברות להגדיל את מתחמי החניונים בקמפוסים של החברה או לחילופין, להשכיר חניון ייעודי לעובדים כדי להבטיח שיהיו יותר מקומות זמינים עבורם, וכך למעשה לעלות את סך הוצאותיה. 

כל אלה הופכים את רכב החברה מפריווילגיה שרבים שואפים אליה, למעמסה הן בעבור העובד והן בעבור הנהלת הארגון, שכן הוא גוזל זמן יקר ומשאבים – כוח אדם שמגיע תשוש בתחילת יום עבודה וכסף. בתקופה האחרונה ניתן לראות כיצד חברות רבות מטמיעות מודלים של תחבורה שיתופית, וכך תופסות 2 ציפורים במכה: חיסכון במערך ההיסעים וקידום תנאי העסקה טובים יותר לעובדים. 

משדרגים וחוסכים במגוון דרכים

מערכת האופטימיזציה החכמה של RYDE מספקת למנהלי חברות ההייטק תמונה מלאה, ברורה ועדכנית בנוגע למערך ההיסעים שלהם, עם גישה נוחה לפרטים כמו: המצב התחזוקתי של הרכבים, כמות קילומטרים הכוללת שהם נסעו, היכן הם ברגע נתון – נתונים שמתורגמים לדוחות מפורטים, מדויקים וברורים, שנשלחים ישירות למנהלים.

מעבר לכך, ניתן לבדוק מהם אזורי הפעילות הקבועים של חברי הארגון, ולתחום אותם בגדר גיאוגרפית, וכך לבחור מבין מגוון מסלולי נסיעה דינמיים שמתעדכנים בזמן אמת, בהתבסס על פרמטרים כדוגמת: מזג האוויר, התנועה בנתיב המבוקש, מהירות כלי הרכב הממוצעת. וכך להתחמק באלגנטיות ממצבים מורכבים ומעכבים כמו עומסי תנועה, תאונה פוטנציאלית, דרך שנהגתם לנסוע בה באופן קבוע אך כרגע מתבצעות בה עבודות כביש.

עוד אופציה ייחודית שנפתחת בפניכם בשימוש במערכת אופטימיזציה לניהול הסעות עובדים, היא שיבוץ עובדים עם מאפיינים משותפים לרכב שיקח אותם בבוקר לעבודה – השתייכות לאותו צוות, אותו תחום עיסוק, עובדים ממחלקות שונות ששוקדים יחד על פרויקט משותף או לחילופין, עובדים שגרים בסמיכות זה לזה – כאשר הם יקבלו התראה על הנסיעה הקרובה, ויגיעו למקום העבודה באופן מסודר, בשעה קבועה. אך גם כאשר עובד שמשובץ לרכב נעדר מהנסיעה עקב יום חופש או מחלה, האלגוריתם יפעל למציאת עובד אחר עם מאפיינים דומים שיכול להחליפו.

ניהול בראש שקט

עם RYDE, חברות הייטק יכולות ללמוד את מערך ההיסעים מא' ועד ת' בצורה פשוטה, ואפקטיבית ולתכנן כמה מהלכים קדימה, תוך כדי שהן מצמצמות עלויות של דלק, חניות, טיפולים וכמויות כלי רכב שהן מוציאות לכבישים, מדובר בחיסכון של כ- 30% מסך ההוצאות של החברה. 

אהבתם את הכתבה? נשמח שתשתפו LinkdIn